اسپیسر شیشه به قطعاتی کوچک که می توانند پلاستیکی یا فلزی باشند گفته می شود که برای جدا کردن و پشتیبانی از دو (یا سه) شیشه در یک پنجره چند جداره کار می کنند. ابتدا دو صفحه شیشه توسط چسب شیشه دو جداره به هم متصل شده و اسپیسر شیشه صفحات را در جای خود نگه می دارد، بنابراین فضای هوایی پر از گازهای نجیب مانند آرگون یا کریپتون را در پنجره های پر از گاز ایجاد می کنند. اسپیسر شیشه بخش مهمی از هر واحد پنجره است زیرا ضمن ارتقاء مهر و موم حرارتی و رطوبت پنجره، باعث تقویت تمامیت ساختاری پنجره می شوند و باعث افزایش اثربخشی آن می شوند. کیفیت این مهر و موم ها همچنین باعث افزایش توانایی عایق بندی پنجره می شود.
اسپیسر شیشه های با کیفیت بالا، بادوام، مستحکم و دارای عایق بندی بالا هستند. با اطمینان از اینكه اسپیسر شیشه از این صلاحیت های خاص برخوردار باشد، مشخص می شود كه از چه نوع موادی برای ساخت خود فضا استفاده شود و هر ماده مزایا و اشکالاتی دارد. هنگامی که از فضای با کیفیت بالا به همراه پنجره های روکش الکترونیکی استفاده می شود، می توان بهره وری انرژی خود پنجره را تا حد زیادی بهبود بخشید.

 

عملکرد

علاوه بر ارائه پشتیبانی ساختاری از یک پنجره، اسپیسر شیشه یک سری کارکردهای مهم دیگر را نیز انجام می دهد. این کارکردها عبارتند از:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *